Första kursdagen till ända....

Det här kommer att bli bra. Det känner jag. Superbra!
Vi är en ganska stor grupp, 22 stycken, mellan 27 och
51 varav fem killar. Trevliga människor med väldigt
olika bakgrunder och lika olika drömmar och mål när
det gäller kursen.

Skolan ligger jättevackert, inbäddat mellan hav och
berg. Där finns kossor som när som helst ska kalva,
där finns får som när som helst ska lamma och en massa
andra djur. Där finns perennträdgård, fruktträdgård,
örtträdgård, rosträdgård mm mm. Jag har en helt
underbar vår, sommar och höst framför mig!

I morse började vi inte förräns 10.00 så jag tog god
tid på mig hemma. Sedan lämnade jag Razmus på dagis
i god tid och åkte mot Nordvik. Jag hann stanna på ett
par ställen för att fota, ändå var jag nästan en halvtimme
tidig....














Var bara tvungen att stanna för att fota.....Jag tror att
jag har världens vackraste väg att åka till skolan.
Jag ser fram emot våren och sommaren!!


För att komma till Nordvik måste jag passera över












Utsikten man ser strax innan man åker på bron.












En vacker bro i en ännu vackrare natur. Jag är lyckligt
lottad som får bo så här vackert!!














Vackert, vackert och kallt.

Eftermiddagen på skolan blev lite seg. Jag hade svårt
att fokusera mig och tröttheten kändes förlamande, men
jag höll mig vaken. Det är nog så att jag måste vänja mig
vid att ha dagarna fulla med aktiviteter innan just den
tröttheten släpper taget om mig.

När vi skulle presentera oss för varann fick jag först
panik. Jag tänkte att det här kommer jag inte att klara
av, men jag var inte först ut och när det till slut blev min
tur hade paniken släppt och det gick bra....

Nästa onsdag ska vi få köra traktor! Hahaha....DET
blir nog en upplevelse! Måste se till att någon tar en bild
på mig när jag sitter bakom traktorratten.

Nu ska jag ägna mig åt familjen lite....sedan blir det tidigt
i säng, för i morgon ska jag till skolan igen! *lycklig*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)