Har massor att göra!

känns det som. Ändå får jag inget gjort! :o)
Så typiskt en Ina!

Men, jag har i alla fall planerat om en blomma
idag. En "Hjärtan på tråd" fick ny fräch jord och
en söt themugg att bo i framöver. Så passade jag
på att göra en liten båge som den kan klättra på.
Som synes är den lite medtagen efter att ha bott
tillsammans med en gammal höstglöd som hade
dött, och dåligt med vatten. Men nu ska jag ta
hand om den riktigt ordentligt så den blir lika
frodig som mina andra hjärtan på tråd.















Det blev jättesött tycker jag, och den passar bra
på hyllan ovanför köksbänken.

I går var det vår här i Härnösand, när vi gick och
lade oss var det snöstorm och vi vaknade till detta:



















Träden var helt vita och fulla med snö - igen!
Något man älskar att se i nov, dec, jan och kanske
till och med feb. Men inte nu! Hur som helst så
skiner solen från en klarblå himmel nu och snön
smälter fortare än vi kunnat hoppas på! Tack och lov!

Jag tänkte försöka orka få färdigt kudden jag började
på härom dagen. Min älskade lilla mamma fick mig
sugen på att sy något i lappteknik och det var faktiskt
precis så roligt som hon påstod att det är!! Men, jag
som helst vill ha allt färdigt igår, eller åtminstone efter
5 minuter har svårt att slutföra det jag påbörjat om jag
har varit tvungen att göra ett avbrott. Och det fick jag
ju såklart! Men jag tror att kudden blir fin när den blir
klar.....















I dag är det fredag och dags för fredagsmys. I morgon
jobbar Stefan igen, gjorde han förra helgen också. Så
jag blir ensam med barnen och tänkte försöka hitta
på något roligt....vi får se vad det blir....

Önskar Dig en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)