Rosor på bordet....

Inget är väl som att ha en bukett färska blommor
på köksbordet. Färger och dofter. Nu doftar mina
rosor inte så mycket, men färger har dom!



















Gulrosa rosor blandas i en vas tillsammans med laxrosa.
En färgklick i mitt kök som gör mig lycklig varje gång jag
går in där.















Nu när våren börjar närma sig även här uppe i Härnösand,
får jag en sån lust att köpa nya köksgardiner, jag skulle
gärna ha en köksgardin i äppelgrönt. Men, just nu måste
pengarna gå till annat här hemma, så mina naturfärgade
hissgardiner får sitta kvar ett tag till....

I sommar ska vi ju få ett lusthus byggt av trafikverket, och
jag kan inte låta bli att drömma mig bort och pynta i mitt
lilla krypin. Har tänkt mig att sätta några tunna gardintyger
för fönstren som skydd mot solen och insyn. Inga tjocka
tyger, jag vill att ljuset ska ta sig in, men något somrigt
och lätt. Har hittat det perfekta:



















Sedan ska jag ju sy dynor till sittplatserna, en "soffa"
som ska löpa utmed lusthusets hela vägg runtom.
Då vill jag gärna fånga upp någon av färgerna som
finns i tyget ovan. Tänk vad härligt att krypa in där
en lite småregnig dag, med en god bok och en
kopp kaffe och bara mysa!! Hittills har vi ju inte
haft någon takad altan eller uteplats alls, utan snällt
fått gå in om det börjar stänka lite sommarregn
över oss.

I övrigt har dagen handlat om att studera. Jag har
just upptäckt att studietakten är hög och ska jag
bli en trädgårdsmästare att lita på måste jag nog
ligga i lite när det gäller pluggandet ;o) Å andra
sidan är det ett jätteroligt ämne, så det ska inte
alls vara några problem.



















Jag önskar Dig en toppenhärlig söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar rosor!Så fint att ha på bordet. Jag brukar hänga upp dom så dom får torka sen , kul att spara =)

    SvaraRadera
  2. Jätte fin färg på dina rosor.
    Du kommer nog bli en superbra trädgårdsmästare, det är jag helt övertygad om./ Jeanette

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)