Hemstudier idag!

Efter två fulla skoldagar har vi idag hemstudier.
Har fått lite uppgifter att pyssla med och ett
läxförhör på tio olika krukväxter som vi ska 
kunna det latinska namnet, det svenska och 
vilken växt det är i växthuset. Som tur är var 
det bara två av veckans växter som jag inte har
hemma, så jag känner igen dom. Nu ska jag bara
lära mig det latinska namnet....:o)

Sedan är det morfologi, dvs läran om växtens
yttre utseende som ska studeras och skrivas en
liten sammanfattning om.

I går när jag kom hem från skolan hade min älskade
sambo köpt ett par snygga arbetsbyxor åt mig!! <3
Är han inte go?!


















I går eftermiddag började jag skola om mina små
plantor som jag sått här hemma, idag ska jag fortsätta
och dessutom så lite mer sorter, bland annat pensé och
blomkål.

Men det tar jag efter frukosten....



















Recept på LCHF smoothie:

1 dl vispgrädde
1 dl turkisk yoghurt
1 dl bubbelvatten eller mjölk
1 dl frusna bär

Mixa ihop ingredienserna och njut sedan av en
frisk och fräch smoothie.

Man kanske inte tycker det är mycket till frukost,
men grädden och den kraftiga yoghurten gör den
mättande. Avsaknaden av socker och kolhydrater
ger dig ingen sockerkick eller sug efter mer heller 
så det funkar bra! :o)

Önskar er alla en toppenhärlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)