Blodsockerblues....

Jag begriper inte riktigt mig på mig själv.
Min kropp förvirrar mig.
Jag började dagen med ett sockervärde på
12,5. Jag mådde bra. Innan middagen idag
mådde jag urdåligt, var skakig, trött, matt, snurrig.
Kollade blodsockret och hade ett värde på 7,9.

Det borde ju vara tvärtom. Att ju högre blodsockret
är, ju sämre borde jag må! 7,9 är ju fortfarande inte
ett bra sockervärde, men bättre än 12,5 ju.

Hur som helst - i morse vaknade jag till en värld
som flödade av solsken! Så länge sedan!

















Det har regnat och varit mulet här i Härnösand
så länge att man nästan glömt hur härligt, sprudlande,
vackert det är när solen skiner :-)

En långpromenad tillsammans med mamma stod
på agendan idag. Vi tog en tur till Ida och pussade
lite på Aleksander <3 sedan hem igen. Skönt att
få röra på sig lite och härligt med den friska luften!

Resten av kvällen tänker jag inta horisontalläge i
soffan med en filt över mig. Jag är sinnessjukt trött.

















Jag önskar Dig en toppenhärlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)