Jamie Oliwer

inspirerade mig till dagens middag. Jag hade inte
den blekaste om vad jag skulle servera min lilla
familj idag då jag satt framför tv:n och funderade.
Plötsligt kom Jamie upp i rutan och höll på med något
som såg riktigt smarrigt, och väldigt enkelt ut. Jag
hade alla ingredienser hemma så, det fick bli Jamies
middag även på vårt bord idag.













Svamppasta med ost.

1 ask färska champinjoner eller annan blandsvamp
1-2 vitlöksklyftor
1 lagom bit parmesan
Smör
1 knippe persilja
Valfri pasta

Jag började med att dra igång pastavattnet och att värma
stekpannan så den blev riktigt het. Det är viktigt när man
steker just svamp eftersom den fäller så mycket vatten,
den blir lätt kokt istället för stekt annars.

I med några teskedar olivolja, svamp och hackad vitlök.
Salta och peppra. Låt svampen få stekyta medan pastan
kokar. Just innan pastan är färdig klickar du ner en liten
bit smör och river parmesan över svampen. Låt osten smälta
ner. Ta den färdigkokta pastan direkt från kastrullen ner i
svampröran utan att "hälla av" den. Lite vatten från
kastrullen får gärna följa med ner i stekpannan, det gör
bara att det blir lite mer såsigt och att pastan inte klibbar
ihop.

Blanda ihop och strö hackad persilja över. Servera som det
är eller tillsammans med ett par kryddiga korvar.
-------<----<-----<@


















Jag babynappade aldrig barnbarnet idag. Det
blev inte så. Däremot har jag ringt några mindre
roliga samtal så det känns skönt! I morgon ska jag
på möte i skolan tillsammans med dottern så då
har jag inte tid att babynappa något barnbarn heller.
Men på Onsdag! Då.....:-))

Mitt blodsocker vägrar ge med sig! Det ligger runt
9 när jag vaknar på mornarna och sedan runt 8
resten av dagen. Idag däremot, ökade jag på dosen
Metformin med en tablett och nu, två timmar efter
middagen (pastan ovan) ligger jag på 5,8. Alldeles
perfekt! Så tre tabletter istället för två får det bli
framöver.

På onsdag hämtar jag en motionscykel som jag köpt
på annons. Ska bli lite småfiffigt att ha en hemma,
de dagar jag inte kommer ut på promenad kan jag
yoga och cykla istället. Blir ju perfekt! :-)

Tack för att du tittade in och ha en underbar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)