I dag fick jag svaret...

...läkaren ringde i kväll och berättade om
provsvaren. Inget tvivel råder, det är diabetes.

Nu återstår att jobba hårt på att bryta dåliga
vanor, att lära mig äta på regelbundna tider,
att tänka igenom VAD jag stoppar i mig.
Dessutom att skapa mig bättre vanor vad
gäller motion. Jag funderar på att fråga om
motion på recept. Man kan ju få det nu för
tiden och på så sätt skulle jag faktiskt kunna
ha råd att kosta på mig ett årskort på badhuset.
Simmning tror jag på, åtminstone just nu, eftersom
jag har fått såna problem med min gamla skada
i knät.

















Då det inte finns någon som helst tid att spilla
vad gäller matvanor började jag bläddra i div
receptböcker idag. Böcker med GI-vänlig mat
har vi en del av, eftersom Stefan fick diabetes
för tre år sedan. Mat med lågt GI är ju bra
när man har diabetes så det får bli sån mat
hädan efter.

I dag blev det morotssoppa toppad med räkor och
grovt bröd till. Vi spetsade till soppan med lite
mozarella och på brödet hade vi lagrad prästost.
Gott och nyttigt! Dessutom hämtat ur en recept-
bok för diabetiker! :-) Towe gjorde en från grunden
hemlagad chokladpudding som just nu står i kylen
och stelnar. Också den hämtad ur en receptbok
för diabetiker. Inte så dumt alls!

Nu sitter jag i soffan med en kopp te framför mig.
Friggs nyponte, lite syrligt men sååå gott!

Tack för besöket och jag önskar Dig en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)