I dag har jag.....

...sått årets första frön! Jag ÄLSKAR detta! :-)
Längtar till dom grott. Backsippa och en utomjordiskt
vacker porslinsanemon sådde jag idag. Anledningen
till den tidiga starten är att fröerna ska stå utomhus
i 4-6 veckor innan man tar in dom i värmen och
ljuset.












Nu står dom i lusthuset och jag kommer härmed
att vara otroligt otålig :-D

Dagens motion bestod i att bära in pellets. Jösses
vad tungt det är att kånka på dessa säckar! Stefan
bar dom två och två, själv nöjde jag mig med en i
taget. Men tre pall bar vi in, en står kvar ute. Får
ta den i veckan.....

Förresten har jag en glad och spännande nyhet att
avslöja! Jag ska bli bonusmormor! Lagomt till  älskade
lilla Aleksanders första födelsedag kommer ytterligare
ett litet barn att se dagens ljus om allt går som det ska!
Det ska bli så kul! Tänk, då har jag två bebisar att pussa
på!!

I morse när jag gick ut i köket sken solen generöst
in genom köksfönstret och smekte mina vackra
tulpaner :-) Jag var tvungen att plocka fram kameran
för det var så vackert sken!
















Lördag idag, och det är min första lördag som
konstaterad diabetiker. Lördagsgodis är nu mer
ett stort no no. Jag får väl nöja mig med frukt.
Eller....?? ;o)

Jag önskar Dig en toppenhärlig Lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)