Jag sugs neråt igen....

trots alla ansträngningar att hålla huvudet ovanför.
Vet inte riktigt vad det beror på att det har blivit
så här, just nu. Men jag kämpar på. Försöker i
alla fall. Får se hur länge det räcker.

Blodsockret vill inte gå ner. Jag ligger stadigt på
mellan 8-10 alldeles oavsett vad jag äter och hur
jag rör på mig. Någon gång har jag varit nere på
6, men det handlar om en eller två gånger. Otroligt
frustrerande.
Det skumma är att jag mår som allra sämst när
blodsockret är nere på normala nivåer. När jag
toppar mår jag bäst. Visst är det underligt?!

På tal om något helt annat nu.

Jag vill börja renovera övervåningen. NU! :-) Har
hittat en överjordiskt vacker tapet som skulle
passa sjukt bra i trapphallen.














Vi har ju bröstpanel i trapphallen på övervåningen.
Den är vit, taket ska bli vitt och då skulle någon av
tapeterna passa superbra där ju! Tapeten finns hos
Bauhaus, heter Fiona flower blossom grey och blue
och kostar 519kr/rulle. Helst vill jag ha den blå.

Så här ser det ut nu, så ni förstår att jag vill göra
något åt eländet:

















I taket i trapphallen skulle jag vilja ha den här
lampan hänga:













Nåja, det kostar ju inget att drömma! :-)
Lampan finns förresten också på Bauhaus,
heter Justus och kostar 299:-.

Önskar Dig en toppenhärlig tisdag!

3 kommentarer:

  1. Hejsan Ina,
    jag förstår att du blir sugen på att börja renovera redan nu. Tapeten är fantastisk och jag blir själv lite intresserad att tapetsera hela huset i den. Det är få gånger jag blir så här förtjust i en mönstrad tapet. (och ja, speciellt den blåa!) Och kul att du planerar att köpa den lampan, jag har nämligen en liknande i mitt sovrum fast med runda plattor.

    Jag jobbar på Byggla.se som är ett byggforum. Behöver du hjälp med att välja vilket tapet du ska ha eller vilket verktyg som fungerar bäst att riva tapeter med (jag har hört att det är stekspadar!) så kan du fråga våra bygglare. Tanken är att man visar upp sitt projekt, kollar på andras och deltar i tävlingar. Låter detta kul kan du maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om moroten jag kan erbjuda och om Byggla.
    Ha det fint! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  2. Så där ja nu har jag läst igenom alla inlägg :D

    Måste säga jag föll verkligen för den blåa! Den var otroligt vacker. Nog för jag gillar den andra med men har personligen alltid drömt om nån blåliknande tapet i vår hall. Ja antingen i denna och byta ut det gråa till nåt liknande eller den dagen vi köper eget :)

    Men vill även skicka en styrkekram även här. Vet ju hur du har det med att försöka hålla sig ovanför.

    *krama*
    /Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, alla inlägg?? :-O Tack vännen för att du tog dig tiden....det är ju ändå mest svammel :-))

      Ja, visst är den tokvacker! Jag måste nog försöka skrapa ihop pengar så jag kan klistra upp den trapphallen. Eller, jag får nog anlita någon eftersom det är i just trapphallen.....för bara det här med att tapetsera är ju svårt, ska man sedan stå på en jäkla stege och göra det har vi kommit till en nivå där jag får inse att jag inte kan.....:-)

      Tack för kramen! Skickar en tillbaka!! <3

      Radera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)