Diabetes??

Jag var till läkaren idag eftersom jag har känt mig
så "krasslig" på senare tid. Jag har haft ont i hjärt-
trakten och varit flåsig och trött. Så det var på tiden
att jag sökte känns det som. Hellre en gång för
mycket......

Hur som helst, EKG visade ett friskt hjärta som slår
regelbundet. *phu* Aningens förhöjt blodtryck och
vilopuls, men inget alarmerande. Däremot, när
läkaren kikar i mina journaler, ser han att prov-
tagningen i höstas visade ett blodsocker på 15.5
och socker i urin +2.

INTE bra! Och varför ingen följt upp den prov-
tagningen kunde han inte begripa. Nu är det dock
på G - i morgonbitti ska jag dit för provtagning och
läkaren lovade att det här provet och uppföljning
inte ska glömmas bort.

Men diabetes, känns ju sådär. Vad  har jag gjort
mot mig själv egentligen?! Usch, stackars Inahyddan!!














Från och med idag ska jag ta bättre vara på
den kropp som är min. Jag vill ju finnas kvar,
uppleva barn och barnbarn så länge jag bara
kan. Diabetes typ II är ingen höjdare alls, men
sköter man sin kost och motion kan man ju
må riktigt bra ändå!

Nu blir det hockey, juniorVM, Sverige-Finland.

Önskar Dig en natt med god sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)