Detaljer...

Det är detaljerna som gör det sägs det ju. Tänkte visa några
av mina...våra....:o)


Jag var på loppmarknad i söndags och hittade den
söta porslinspottan där! Den stod där på bordet och
ropade på mig, den och en annan enklare....så jag
slog till och köpte dom. 95:- totalt för båda. Som
hittat!
Kossan som ligger platt på magen föll jag för precis
som jag brukar falla för "tokiga" djur. Har börjat få en
samling nu, kanske tar jag någongång bilder på dom
och presenterar dom här på bloggen *s* Hur som
helst så anser jag att det är väl investerade pengar
när man börjar fnissa så fort man ser sakerna.....
10:- gav jag för kossan som gör mig glad varje dag!
Inte illa tycker jag!
Lampskärmen hittade jag på Erikshjälpen. Tyckte den
var så vacker! Gammal och lite sliten, men vacker. Men
jag vet inte riktigt på vilken lampfot den ska få sitta så
tillsvidare får den pryda hyllan ovanför sängen :o) Till
Stefans stora förtret.

Idag tapetserades sovrummets fondvägg. Är så grymt
nöjd med den vackra väggen. Så i morgon blir det piffing
för hela slanten :o) Precis det jag har gått och längtat efter,
det är ju det som är det  roliga med att flytta, att få fixa
till det i nya hemmet. Men eftersom huset renoveras har
vi fått vänta med sånt. :o)



Tänk bort det galet fula överkastet och kuddarna som inte
alls hör hemma på sängen...har andra, nya, kuddar som ska
ligga där....Och naturligtvis ska det upp någon snygg tavla
på väggen ovanför hyllan, förmodligen en svart/vit, tagen
av undertecknad.
I ett av fönstrena i sovrummet sitter nu mer den jättefina
fönsterbräda som Stefan gjorde. Han är duktig min sambo!!
Visst blev den fin?! :o)

Det är skönt när det händer något här hemma, det är ju
aldrig roligt att bo i röran som ett renoveringsobjekt innebär.
Speciellt när man går hemma hela dagarna och ser eländet.
Men nu som sagt börjar det ju att bli lite ordning här och där.

/Ina





1 kommentar:

  1. Jätte mysigt ser det ut att va i sovrummet. Där skulle jag trivas. Dina loppis fynd va ju ett kap, snygg potta.
    Kramis// Jeanette

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)