En morgonpromenad

blev det idag. Jag och Razmus promenerade till dagis
idag. Solen sken och det var kyligt i luften, men det
var riktigt mysigt att promenera tillsammans. Det är
inte så jättelångt att gå, alldeles lagomt för ett par
5-åriga små ben.
Och är man 5 år så hittar man lätt alla högsta snöhögarna
att klättra i, så det tar lite tid att gå den korta vägen ändå.

Jag tog med mig kameran på promenaden och på vägen
till dagis ligger detta vackra hus med massor av snickar-
glädje. Det har en riktig drömveranda som jag gärna skulle
ha! Visst är den vacker!?
Huset är lite slitet och behöver lite kärlek, och det
hoppas jag att det kommer att få. Jag blir lika glad
varje gång jag passerar det.

På vägen hem passerar man också Towes skola.
Den ser ut som ett slott med tinnar och torn. Det är
en gammal byggnad, men jag har inte riktigt koll på
exakt när den byggdes om jag ska vara ärlig.


Härnösand har bevarat mycket av en gamla bebyggelsen,
istället för att riva alla gamla fina kåkar på 60-70-talet.
Det tackar vi för idag, för det är så himla fint med alla
små gränder och hus med snickarglädje som står kvar!

Väl hemma satte jag igång med målningen. Hade glömt
hur trist det är att måla, men fint blir det när det blir klart.
Hoppas jag! :o)

Vårt sovrum går ju i kakao och vitt, och jag har
bestämt att möblerna ska vara vita. Jag har helt
snöat in på vitt, skulle önska att allt var vitt!! Sedan
kan man ju variera textilier och annat istället.
Det blev promenad till dagis för att hämta Razmus
också, och det var fortfarande sol och lika kallt!

Kram på er!
/Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)