Fick ett anfall av kraftigt "vill ha!!"

när jag såg den här serien från Höganäs. Jösses vilken
superhärlig färg! Ser framför mig hur gott kaffet skulle
smaka i muggen och frukostgröten i skålen, under
äppelträdet en varm sommarmorgon...förresten skulle
det förmodligen smaka lika gott en tidig höstmorgon
också! :o)

Min lilla goskille ritade häromdagen en fin teckning åt
mig. Det blev en elefantfamilj. Dom är så ruskigt söta
och jag blir så sjukt glad varje gång jag ser dom att jag
beslutade mig för att sätta dom bakom en enkel ram
och ha dom på väggen.



Tyvärr var det bara mamma och pappa elefant som fick plats i
ramen, men bebiselefanten sitter på kylskpået och ser söt ut....
En katt fick jag också, med låååånga vassa klor. Den ska också
få en ram och hamna på väggen :o) Istället för att ligga i en låda
och gömmas, vill jag se dessa fina alster. Dessutom blir det ju
en liten glädjespridare, man blir ju så glad varje gång man går
förbi dom!
Ikväll blir det kalas. Storebrors grabb fyller 12 så vi ser fram emot
tåååårta! :o) Det är första gången vi kan träffas och fira födelsedag,
och det känns jättekul! Synd att det skulle behöva ta 12 år bara....

2 kommentarer:

  1. Helläckert porslin :-). Åhh visst är det härligt med barnens fina teckningar...har (i och för sig inga teckningar) en lucia och en stjärngosse i gips som barnen gjorde i skolan när de var små...skrattar varje jul när de åker fram *fniss* ser ut som de är hämtade ur en skräckfilm..
    Kul att du vill vara med på SIB, jag lägger in dig som medlem nu. Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)