Vårtecken?

Två dagar i rad har en nyckelpiga landat på vårt köks-
fönster och suttit och solat en stund. Just nu sitter jag
och tittar på den, undrar om det är samma piga eller
om det är en annan. Hur som helst så fylls jag av
vårkänslor när jag tittar på den.

Idag är ingen bra dag för mig. Vaknade i natt av min
ångest och förstod redan då att dagen skulle bli jobbig.
Och det är den. Riktigt jobbig. Så jag gör vad jag kan
för att mota bort den, även om det inte riktigt vill funka.
Nu efter lunch tänker jag ge upp, jag tar hjälp av min
medicin, sedan kommer det att kännas lite, lite bättre.

Jag sitter och funderar på vår hall, den mörka trista
hallen med bajsbrun väv på väggarna och massor av
furupanel på väggar och tak. Det kommer att bli härligt
att få påbörja arbetet där, att få mötas av en ljus hall
när man kliver in i huset gör ju enorm skillnad! Jag har
hur som helst hittat en tapet, på Rusta faktiskt, som jag
tror skulle bli jättefin i hallen!
På lilla toaletten uppe, har vi samma urriga väv på väggarna samt
furubröstpanel. Ser för trist ut! Där vill jag inreda i ljus, gammaldax
stil med lite romantik. Det är ju två tjejer som använder den mest
så...

Den här tapeten hittade jag också på Rusta. Dom har ett stort
utbud av vackra tapeter till bra priser. Just den här kostar 99:-
per rulle. Den ovanför, till hallen, kostar 129 kr/rulle.

Till Idas rum har jag hittat den här väggdecon. Den finns
på Paxlux.se och kostar 249 kr. Jag tror den skulle passa
bra på den brisblå väggen så där kommer den att få sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)