Krokus

Ja, bilderna får tala för sig själva. Fast, dom är ju
fusk, krokusen står på köksbordet, i värmen och
förgyller min vardag. Här uppe i Härnösand känns
den blommande våren avlägsen just nu, snön ligger
kvar och jag tror det kommer att dröja länge
innan alla vårens budbärare lyckas tränga igenom
tjälen och glädja oss. Förhoppningsvis har jag fel.


Tills våren har smält all snö, får jag fuska inomhus :o)

-Mamma, idag vill jag nog äta frukost hemma och inte på dagis!
Så sa han, mitt lilla gos i morse när han kom och väckte mig.
Självklart blev det frukost hemma.


3 kommentarer:

  1. Här i Umeå känns den också långt bort men vi hoppas att vi har fel:-)

    SvaraRadera
  2. I uppsala är våren också låångt borta.. Vi fick en försmak i lördag men sen kom 30 cm snö så... Krokusarna ligger låångt ner under snön.
    Men vad jag längtar!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Ser så soligt och ljust ut i ditt kök! Hade du inte skrivit att du fotat krokusarna inomhus hade jag trott att det var en solig dag i maj...

    Vilket litet charmtroll du har! Så klart han skulle äta frukost hemma:)

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)