Kreativ Lördag :o)

Det var lite segt att komma upp ur sängen i morse.
Det var ju lördag ;o) Stefan och jag låg kvar och
drog oss lite extra, och efter en lätt frukost satte
vi igång med det vi hade inplanerat. Stefan tog tag
i Idas rum, Easy Cover skulle upp på väggarna,
och jag satte mig framför symaskinen för att sy
gardinerna till vårt sovrum....


























Bilder på de färdiga gardinerna kommer i morgon :o)
Barnen, Towe och Razmus, satt och pysslade vid köksbordet.

I Torsdags blev vi bjudna på middag hos mamma och pappa,
och mamma, min goa älskade lilla mamma, hade köpt en blomma
åt mig!! Idag sken solen så vackert ute och ljuset föll väldigt
vackert på blomman som stod och slokade i värmen i köks-
fönstret. Jag var tvungen att ta fram kameran och ta lite bilder.
Nedan är det bilder på samma blomma, men jag har arbetat
lite med dom i Picasa.
Min lilla buskille, de där ögonen kan få mig att smälta
som smör i solsken.













I köksfönstret står denna gamla thekopp med en murgröna i
och glädjer oss. Jag har en till på andra sidan vasen med
påskriset....:o) Och det är också en liten rolig historia när det
gäller thekopparna. En fick jag av min mormor för många,
många år sedan. Jag har alltid tyckt så mycket om den och
varit rädd om den genom åren. En dag var jag och en kompis
ute på promenad i  Eskilstuna. I ett skyltfönster hos en loppis
såg jag plötsligt en likadan kopp som den jag hade hemma.
Självklart köpte jag den. Jag tror jag gav 15 kr för den, och
nu har jag två. Dom är gamla, krakelerade och så vackra!
Och med en liten blomma i, så att dom kan stå framme, är
dom bara vackrare.....

I morgon står det målning på schemat, jag ska måla Idas rum,
i färgerna bris och creme....sedan ska det upp några väggord
och ett par fina gardiner, sängen ska bäddas. Men resten får
lilla gumman göra själv när hon är på plats, det är ju hennes rum
och hon måste ju få inreda det själv!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det grön/vita tyget från Ikea fint:) Bara för dig att fortsätta med symaskinen efter du sytt färdigt gardinerna till sovrummet då:) Lycka till imorgon med målningen & ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  2. Hej Ina!
    Så pysslig du är! Och en så´n trevlig blogg du har!
    Tack för besök hos mig och jättegullig kommentar! Kram på dig! :-)
    Ann-Helen

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)