Lördag..

Ingen sovmorgon, men väl gos i sängen tillsammans
med älsklingskillarna :o))












Sedan frukost och promenad med mamma i vårsolen,
ja, jag skriver vår eftersomdet faktiskt var så det kändes
idag. För första gången så värmde solen riktigt,riktigt
skönt mot kinderna och fåglarna kvittrade nästan
hysteriskt där dom satt i träden och spanade. Ja, det
liksom kändes i luften idagatt nu är det på gång! *härligt*

I dag fick faktiskt kameran följa med på promenaden,
det var ett tag sedan, men det var så vackert ute att
jag inte kunde låta bli att ta med den :o)


















































Väl hemma igen så sattes nya köksblandaren in och det
blev jättesnyggt! Mitt kök förvandlas så sakta till det
kök jag vill ha....men ännu återstår det en massa jobb....
Skåpluckor och tapet samt bröstpanel....:o)

När köksblandaren satt på plats kastade sig Stefan över
duschkabinen, det var lite pillergöra och ett tag trodde jag
att han skulle ge upp, men skam den som ger sig och nu
står den på plats. Det blev väldigt mycket utrymme över
i badrummet, så det kommer att bli riktigt bra senare när
vi gjort om det helt och hållet och allt är klart!

I morgon är det dax för 5-årskalas här hemma.
Vi tjyvstartar firandet i morgon, men det är ju faktiskt på
självaste internationella kvinnodagen jag lyckades få igenom
vräkningen av min son ur min mage. Så 5 år blir han inte
förräns på måndag, trots det blir det tårta, kakor, bullar
och annat gott tillsammans med mormor, morfar och kusiner.

Men,

Innan dess, halv åtta i morgonbitti, kommer jag att sitta, som
jag alltid gör första söndagen i mars, och titta på Vasaloppet.
För mig har det blivit ett måste, en tradition, ett mys som jag
absolut INTE vill missa! Och jag blir gaaaaaaaalen om en
norrman vinner!! :-P Det är lite som när Tre kronor spelar
mot finnarna - alltid lika surt när dom förlorar!

Men nu, ska jag krypa ner i säng så jag orkar upp  i morgon.
Förhoppningsvis tar resten av familjen en rejäl sovmorgon så
jag får tv:n och soffan helt för mig själv under årets viktigaste
mys....

Gonatt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)