Drömhem....

& Trädgård landade i min brevlåda igår. Sparade på den
tills idag för att få sitta i lugn och ro och njuta av tidningen
och låta inspirationen flöda över till mig ostört.
Problemet är bara att inget annat blivit gjort. Jag har läst,
och bläddrat, hela dagen. Det enda jag fått gjort är att jag
satt färg på bokhyllan (sista strykningen så ikväll ställs den
på plats!) och dammsugit nedervåningen. Men jag hade så
många fler planer än så.
I slutet av tidningen finns alltid en massa länkar till
härligt inspirerande nätbutiker som har en massa
fina saker till hem och trädgård. Jag roar mig med
att surfa runt och drömma om hur fint man skulle kunna
få det här hemma om man hade dineros. Nu har jag
inga såna så jag får nöja mig med att drömma.....

På tal om att drömma, nu är ju våren på stark frammarch,
och som nybliven trädgårdsägare ser jag jättemycket fram
emot den här våren och sommaren. Jag har ju tidigare
skrivit att det inte kommer att jobbas så mycket med vår
trädgård i år eftersom vi måste dränera om husgrunden.
Känns som onödigt jobb att plantera och fixa om det ska
köra runt en traktor i trädgården....:-/.....
Men det hindrar ju inte att jag blir alldeles svag av alla idéer
som kommer flödande när jag kikar i tidningar och i
trädgårdsbutiker....här kommer några saker som jag gärna
vill se i min trädgård - inte denna sommar, men nästa! :o)


http://www.gardenhome.se/ hittade jag dessa små söta
älvor i patinerat järn. Jag föll direkt och en sån här vill jag
ha sittandes i min trädgård för att påminna mig om att njuta
av vad dagen har att ge. Det fanns 8 olika modeller att välja
mellan.


Att göra sina egna såkrukor är ju både praktiskt
och miljömedvetet och lär betala sig ganska snart.
Detta set med kruktillverkare hittade jag också på
Gardenhome.

En låda att förvara och sortera mina fröer i vore inte
dumt. Just nu har jag dom liggandes i kuvert lite huller
om buller. Inte så överskådligt och smart! Denna fina
låda hittade jag också på Gardenhome.

Nu trillar snart familjen in genom dörren efter diverse
sysslor under dagen. Middag ska serveras och idag
blir det kebabgryta & ris. Den brukar kunna gå hem
hos dom som äter, utom hos lilleman, men han har
tydligt förklarat att han inte gillar någon av min mat!

Kram på er!
Ina

5 kommentarer:

  1. Hej, tack för att du kikade in hos mig. Hoppas allt är bra med dig. Vilken fin blogg du har. Trevlig kväll till dig med.

    SvaraRadera
  2. Frågan är alltid fri :)
    Grejerna finns att köpa på www.nordljus.net. Förresten, vilken trevlig blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Hej och tack!
    Det blev jättefint! Men om jag skulle göra om det så skulle jag gjort det ordentligt, med kvistlack och spackel över ojämna partier. Det tog inte mer än någon vecka innan kvistarna började gulna lite lätt. Men det har inte förvärrats särskilt mycket efter det.
    Nu när vi ska flytta får det nog bli inlämnat till myrorna tror jag. Och när vi återvänder hem till sverige blir det nog helvitt i hemmet! (om inte modet är så annorlunda att man bara inte kan ha vitt, men det är ju inte så troligt.. :) )
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Tack! Va kul att du gillar den! Du är så välkommen!

    Karolina

    SvaraRadera
  5. Jag gillar denna förvaring till mina kryddpåsar - finns hos Förvara.se

    http://www.forvara.se/se/art/tralada-for-prylforvaring.php

    Passar också "trädgårdsstilen"...

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)