Underbara Fredag!

Tidigt i morse bestämde jag mig för att Razmus skulle
få stanna hemma från dagis och hjälpa mig med bullbaket.
När han kom ner och väckte mig en stund senare låg vi
kvar en stund i sängen och gonades! Jag älskar dom där
stunderna, när jag får gonas och sniffa på min lilla favvis-
pojke. Jag anar att det inte är länge kvar tills man får
tjata sig till en kort, snabb och hemlig kram...så att inte
kompisarna ser ;o) Så jag passar på att njuta av all
kärlek som ännu strömmar mot mig från min lilla son.

Efter frukost satte vi igång med bull och kakbak. Solen
sken från en klarblå himmel och det droppade från taket.
En promenad i solskenet hade vi kunnat tänka oss, men
bullarna måste bakas inför kalaset på söndag. :o)

Bulldegen är färdig och får stå och jäsa lite under bakduken,
alltmedan Razmus bakade kringlor. Det var hans eget lilla
projekt och han var jätteduktig!!
Färdigjäst deg blev till....
kanelbullar, som Razmus inte hade ork till att baka,
och några vanilj och mandelmassebullar,
några schackrutor går ju alltid ner...*gott*...
och kokostoppar med choklad i :o)) Är det kalas så
är det!
Kokostopparna förvaras i en av mina nya,
fina plåtburkar.....

Till eftermiddagen måste vi ner en sväng till Birsta
igen. Börjar lessna lite på att allt man måste ha till
huset finns där och inte går att få tag på här i Härnösand
till ett överkommligt pris. Nåja, jag vill ju ha färdigt
här hemma så måste man, så måste man....:o/.....

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Härligt! Vad duktiga ni varit! Kokostopparna ser ju helt underbara ut :). Ha en härlig helg! Kram Michaela

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)