En vacker höstdag

Efter en frukost alldeles för mig själv tog jag
kameran på axeln och begav mig ut i höstsolen.
Helt fantastiskt underbart väder bjöd hösten på
oss idag! Jag är ju egentligen en vårmänniska, men
när hösten är på sitt bästa humör, precis som den
var idag, är den makalöst vacker och härlig!















Det blev en promenad till biblioteket, där lånade jag en bunt
tidningar; Digitalfoto för alla och två böcker av Mari Jungstedt.
Hennes böcker fastnade jag för i våras och alla har hela tiden
varit utlånade på biblioteket, men så idag fick jag tag i två!
Nu blir det läsa av! Jag avslutar gärna dagen med några sidor
i en god bok innan jag släcker lampan för att sova. OM jag nu
får sova vill säga ;o)

PÅ vägen till biblioteket passerar jag det absolut sötaste och
finaste huset jag vet. Mitt inne i ett område med relativt nybyggda
bostadsrätter och en del gammal bebyggelse ligger det här lilla
huset. Den som bor där verkar vara så pysslig, det är ombonat
och trevligt i trädgården och vackra gardiner och prydnader i
fönstren. En söt grind stänger oönskade besökare ute. Sådär
skulle jag vilja bo!













Härnösand har sparat en stor del gammal bebyggelse och
det är så vackert att strosa runt och kika på alla vackra hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)