UtomhusOnsdag!

Vilken härlig dag det var idag! Trots ångest och
en sömnlös natt bakom mig, tog jag mig i kragen
och gick till Grön Helhet. Där började dagen med
Qi gong. Ett härligt sätt att starta en dag! Sedan
fortsatte vi med en utflykt till ett ställe som heter
Värptjärn. Det är ett naturskyddsområde mitt i
skogen, bredvid en vacker tjärn. Där drack vi
kaffe och promenerade runt. Jag och två tjejer
gick till skogs och plockade svamp. Trattkantareller
och svart trumpetsvamp hittade vi i mängder! När
jag kom hem rensade jag noga och stekte sedan
upp svampen. Ska bli gott att ha på en smörgås
tillsammans med lite riven parmesan.












Det var en otroligt vacker morgon i Härnösand! Klicka
gärna på bilden så ser du hur solen lurar bakom bergets
krön.













Kaffepaus. Vackert, kallt och friskt.

















På Antjärn ligger redan lite tunn, tunn is. I dag
låg vattnet spegelblankt. Det var nästan lite magi
i luften.












Solens strålar letade sig ner genom trädkronorna.













Och lyste upp ljungen som glatt värmde sig i solens
höststrålar.

















Svampplockning, fotvärmning och bullvärmning....

















Den tunna isen skapar sina egna konstverk.













Kameran fick ge plats åt trattkantarellerna.....

Det var länge sedan jag kände så här, sån förväntan och
livsglädje. Jag mår gott just nu och den karamellen tänker
jag suga på omsorgsfullt....

Önskar Dig en toppenkväll!

1 kommentar:

  1. Sött med rosa fodral i kameraväskan :)
    Kram
    Gramse

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)