En eftermiddag i skogen

bland svamp och troll :-) Nä, inga troll i synhåll,
men en liten pratkvarn hade vi med oss. Min son,
han babblar så det är ett under att han inte har
skavsår i munnen, för ska jag vara ärlig känner jag
att jag nästan har skavsår i öronen i alla fall :-D
Fantastiskt vilka idéer och tankar en 6-åring kan
bära på! Man häpnar i bland.













Min lilla älsklingskille <3













Värptjärn låg spegelblank, inte en krusning på vatten-
ytan!












Elis njöt av friheten att få springa fritt i skog och
mark.












Det enda som fattades var en ståtlig älgtjur på andra
sidan tjärnen.









































Vi hittade massor av trattisar!













Innan vi åkte till skogs kom lilla mammis förbi med
en bok som hon hittat och ville ge mig! <3 Hon är
för go!












Nu har jag två av Bradley Trevor Greives böcker.

Efter två timmars svamprensning sitter jag nu i
soffan och myser. Är rejält trött av all frisk luft
jag fått idag :-) Förhoppningsvis får jag sova gott
i natt!

Ta hand om Dig!

2 kommentarer:

  1. Hjälp!

    Jag som trodde att det skulle gå över snart, min är tre och jag har redan skavsår :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)