Nya följeslagare....

I går kväll satt jag och slappade i soffan, som vanligt.
Inga krämpor, inget annat än den obligatoriska tröttheten.
Plötsligt började jag känna mig lite halvrisig, men tänkte
nog att det berodde på tröttheten.
Skulle resa på mig för att gå på toa och helt plötsligt bar
inte vänstra benet. Det gick en smärtsam stöt genom
kroppen och min första tanke var att jag fått ett sendrag
eller något liknande. Satte mig ner för att se om det skulle
gå över, men icke! Smärtan tilltog och efter 1½ timme
med stegrande smärta ringde jag sjukvårdsupplysningen.
Min pappa har upprepade blodproppar i sin historia, likaså
min farfar och mina farbröder. Lite orolig var jag ju att
jag råkat ut för en propp i benet. Sjuksystern ville genast
ha mig ner till Sundsvall så med min älskade mammas hjälp
åkte jag ner. Det blev en lång väntan på akuten...vi kom dit
vid tjugo i nio och åkte därifrån strax efter fyra på natten.
Ingen propp, något ortopediskt trodde läkaren och skickade
med mig ett par kryckor hem. Damp ner i sängen vid femtiden
och kunde inte sova, för hur jag än lade mig gjorde det riktigt
ont!



















Idag har jag hoppat omkring som en skadeskjuten fågel,
hjälplös och stel. Tur jag har mina älskade, älskade barn som
har hjälpt mig när jag har behövt! *älskar*

Helgen som kommer ska spenderas med att göra iordning
entréhallen. Äntligen. Vi bytte ju dörr förra helgen och då blev
det mer eller mindre nödvändigt att ta tag i hallen också. Färg
är hämtad (ja, hämtad eftersom jag hade turen att vinna 3000 kr
Jotun Lady Easy Clean i en tävling i ViiVilla i våras!), tak och
gips är inhandlat och golvet har ju legat under vår säng i ett år
i väntan på att få hamna på plats :-) Det här ska bli så roligt!
Så här ser hallen ut just nu, efter påbörjad renovering förra
helgen...



















Som ni ser, det kan ju bara bli bättre! :-)

Men först lite fredagsmys! <3

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad härligt med en hallrenovering. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)