Tisdagspyssel...

Började dagen med en promenad. Istället för att ta bilen den
korta biten till skolan för att lämna Razmus, gick jag och på
hemvägen tog jag en extrasväng. Det var riktigt kallt och friskt
i luften och kameran var med. Hittade inget att fota förrens jag
klev in i min egen trädgård :-) Dom bilderna finns i min trädgårds-
blogg.

Efter en välförtjänt kopp kaffe påbörjade jag målningen av lister
som jag lovat Stefan. Planterade lite frön också och pysslade
lite allmänt i min trädgård. Skönt kroppsarbete som höll alla
jobbiga tankar och all ångest stången för stunden.




















Efter middagen satte Stefan igång med innertaket i hallen.
Det blir så jädra fint! Ska bli superkul att "piffa" när det är
klart! :-)



















Väggfärgen har torkat och resultatet blir jättebra!
Precis sådär som jag hade sett framför mig....
Det är svårt att ta en bild inomhus som rättvist visar
färger, men jag gjorde ett försök i alla fall.
Färgerna vi valde är Jotun Easy Clean "Lätthet" på
tre väggar och en fondvägg med nyansen "Sand" av
samma fabrikat.



















Jag vill ha en ljus och välkomnande hall, men ändå inte helt
vit, så det här blev ett jättebra färgval faktiskt!

Medan Stefan jobbar på med innertaket passade Razmus på
att studsa lite. Med tanke på kylan ska snart studsmattan plockas
ner för vinterförvaring, så det gäller att passa på!



















Och medan herrarna sysselsatte sig med sina saker, lekte
jag lite i Picasa med en bild jag tog av Krake (vår katt) idag.
Den blev lite söt faktiskt! :-))



















Nu är det kväll och snart ska vi sätta oss tillrätta i soffan
och mysa lite. Jag hoppas få bättre sömn i natt än jag fick
natten som gick. Ångesten blir alltid 100 ggr värre när jag
sovit dåligt.

Ta hand om Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)