Älskade gula

tussilago! Jag blir så varm i hjärtat när jag ser dig!
Nu börjar det komma massor av tussilago i gräset
utanför huset. Så mysigt!
Som en liten sol, med löfte om vår....

Jag har aldrig tittat särskilt nära på en snödroppe. Har inte
böjt mig ner och kikat på en, utan nöjt mig med att se den
från ovan om man uttrycker sig så. Men, med kameran i
högsta hugg kröp jag omkring i gräset för att få till en bra bild
på en droppe och se vad vackra dom faktiskt är även i det
perspektivet!

I morse vaknade jag med feber och igentäppt näsa.
Baselusskerna ÄR elaka mot mig, men jag tar det lite
med ro. Bättre nu, än när jag börjat arbetspröva ju!
Hur som helst - eftersom solen öser sina strålar över
Härnösand idag, och termometern klättrat upp till 10°
trotsade jag feber och elände, grävde mig in i källarutrymmet
där min fina solstol stod och plockade fram den.
Det är premiär för just den solstolen. Vann den i en tävling
i Vi i Villa i höstas och den har stått inpackad i väntan på våren.
Min limegröna, Italienska solstol! Och jösses vad skön den
är att sitta i!! Den kommer jag att parkera i ofta i sommar -
så länge vädret tillåter allstå...:o)



















Nya numret av Tara fick följa med, faktiskt en himla bra
tidning som jag upptäckt passar mig bättre än Amelia.
Gissar lite på att det är lite tantvarning över mig i och med
detta, men det står jag i så fall för...;o)

Som syns finns det rätt gott om snö kvar här. Men man
ser ju hur det sjunker undan dag för dag!

Min lilla miniros som jag fick av mina killar i vintras har
fått flytta över till en större kruka och får dessutom samsas
med två dahlior. Fast dahliorna är ju fortfarande blomlökar
under jorden så dom syns inte, jag hoppas att dom gror och
växer upp för jag tror att tillsammans med min ljust rosa
miniros kommer det att bli en ordentligt vacker plantering.
Det ska dit lite "garnering" i form av små vackra stenar och
annat, men det får såklart vänta tills dahliorna vuxit sig upp
genom jorden.
Idag är det fredag. Vi ska förbereda oss inför morgondagens
tripp till tippen med en massa skräp som står överallt på tomten.
Börja lasta första lasset så det bara är att åka iväg i morgonbitti
när dom har öppnat. Sedan hem igen för att fylla lasset en gång
till....Det ska bli så otroligt befriande och skönt att få slänga allt
det där! Det enda som kommer att stå kvar, till min stora förtvivlan,
är vår gamla värmepanna, som väger alldeles för mycket för att
Stefan och jag ska orka flytta på den själva. Den gröna stora
fula saken får stå kvar ett tag...*suck*....men men, jag är glad för
det skräp jag kommer att få göra mig av med.

Stefans näst älsta dotter, Chanette, är här uppe i norrland och hälsar
på sin storasyster och kommer hit på Lördag också. Ska bli
mysigt att få träffa henne, man saknar ju barnen nu när vi bor så
långt bort från dom! Razmus kommer att bli jätteglad också!


2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder på blommorna. Fastän jag inte är så förtjust i gult så bara älskar jag tussilago, dom är såå söta. gillar tom maskrosor, dock inte i gräsmattan ;-).
    Tack för din gulliga kommentar till mig.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  2. ååå, så härligt med alla vårblommor som kommer nu! Man blir så glad när man ser att det går framåt,åt rätt håll :)
    Hoppas du får en fin helg och blir fri från basselusker :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)