En riktig USCH-dag!

Hade en rent bedrövlig natt då Razmus var vaken mellan
kl halv ett och fyra. Det började med att han drömde en
mardröm och var helt ifrån sig och lessen. Sedan kom han
inte till ro och somna om och det gjorde då inte jag heller
som fick springa mellan min och hans säng.
Det hela slutade med att han blev hemma från sitt efterlängtade
dagis idag, men i morgon ska han dit i alla fall :o) Han är ju
inte sjuk på något vis, tänkte mer att han behövde få ta det
lite lugnt idag, även om det inte blev lugnare för mig. Just
nu är jag så trött att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig
till.....skulle nog kunna somna stående känns det som!

Vädret gör ju ingen gladare heller. Det är grått och blaskigt.
Snöns om lade sig som ett vitt fluffigt täcke över precis allt
i går, är blask idag och dimman har gömt min vackra utsikt
för mig.

Av det jag hade planerat få gjort under dagen blev inget gjort!
Energin finns inte alls, och lusten är totalt slut. Men jag har fått
lite städat i alla fall, nedervåningen är dammsugen...:o)

Kanske vaknar skaparlusten och energin återkommer till kvällen,
jag är ju en kvällsmänniska. Jag skulle så gärna vilja börja på
mina kuddfodral till vardagsrummet.
Tyget till vänster, det vackert lila tyget, är det gamla som ska
bort, bort och bort!! Det nya ligger till höger och är inköpt på
IKEA och heter Cecilia om jag inte minns helt fel.
Om inte annat får jag ta det i morgon istället.

Efter maten ska jag i alla fall ta en långpromenad tillsammans
med min mamma. Hon har inte heller haft en bra natt och lite
frisk luft kanske kan få oss att sova gott natten som kommer
i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Sv: Min första tanke var att ha den som fond men jag ångrade mig och vi gjorde hela rummet =)

    SvaraRadera
  2. Jag jag hoppas det, kom dock på i efterhand att vårt hus går i rosa (!) :-) Får kanske bli en annan färg en rött för jag tror nog att det kommer att skära sig rejält mot den rosa tonen som huset har.

    Hoppas ni får en bättre natt i natt. Det är så jobbigt när man inte får sova...

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt, dessa oroliga nätter med våra små! Tur då att man orkar mer än vad man tror, och ännu bättre är att hur lång och kall vintern än varit så kommer det en vår SNART!

    Lycka till och sov så gott i natt! ♥

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)