Regn, snö, regn, snö......*suck*

Våren tvärvände i natt nu känns det som värsta november-
vädret igen. Inte direkt uppiggande och man blir ju bara less
när man tittar ut. Jag som hade sett fram emot en långpromenad
tillsammans med min mamma i solskenet :o)

Istället blev det en innedag med symaskinen. Jag hade ju några
skynken till köksskåpen kvar att sy, så jag passade på att få
det färdigt. Helst hade jag velat påbörja tapetseringen i köket,
eller något annat lite större projekt tillsammans med Stefan, men
han har inte riktigt varit på G i helgen så jag har fått svälja min
renoveringslust och pyssla med småsaker istället. Som tex att
sy - och så har jag målat Idas fönsterbräda så den kan sättas
upp i morgon.

Razmus fick en gammal CD-spelare att skruva isär och plocka
med och han satt som trollbunden i dryga två timmar och skruvade
och plockade med den. Det var kul att se hur han använde sina
små fingrar och så duktigt använde sig av diverse verktyg.


I morgon är det ju jobb för Stefan och dagis för Razmus. Ida och
Towe är kvar i Eskilstuna så jag blir ensam hemma under dagen.
Funderar starkt på att sätta igång ommålning av lilla entréhallen.
Vi ska ju egentligen tapetsera där, men eftersom vi funderar på att
flytta toalettdörren, känns det dumt att tapetsera innan vi bestämt
oss - men en liten förändring vore ändå kul. Så vi får väl se vad
min begränsade energi räcker till.....:o)

Ikväll ska jag försöka sy några kuddfodral. Köpte ett roligt tyg
på IKEA för någon månad sedan som har legat, och nu har jag
bestämt mig för att det ska bli nya kuddfodral till vardagsrummets
kuddar. Just nu är dom lila (!!) Inte så snyggt. Iofs är hela vardags-
rummet ett katastrofområde känns det som, gamla hískeliga tapeter
och en helt omålad vägg bakom tv:n......
Trista soffor har vi också. Jag önskar så att jag hade råd att förnya
mitt vardagsrum. Vet precis vad för soffa som skulle få stå i mitt
vardagsrum i så fall;
Eller varför inte denna, samma serie men lite annorlunda:

I ena hörnet av vardagsrummet skulle en Ektorp
fåtölj och fotpall stå finfint, där skulle jag sitta och
läsa mina tidningar, mysa och bara må gott!


Men inte nödvändigtvis i vitt....IKEA har ju många härliga
klädslar till sina möbler.

Ja, idag är det ju Annandag Påsk. Den här påskhelgen
har gått superfort, ändå har vi inte gjort något speciellt alls.
Men så här sista dagen på långhelgen passade vi på att
lyxa till vår middag lite, det blev ungsbakad kycklingfilé
som hade marinerats i olivolja, citronskal, citronsaft,
svartpeppar, timjan, dragon och lite salt.
Till det klyftad potatis, morötter, paprika, gul lök,
broccoli och blomkål som fick rostas med i ugnen.
Till det gjorde Stefan en jättegod sås med citron,
fint hackad gul lök, matlagningsgrädde, maizena och
salt/peppar. Och så lite bröd till det.
Varsitt glas rött vin fick det bli till :o) Vinet är lite av
ett budgetvin, och det var helt okej faktiskt. Vi öppnade
flaskan precis innan maten, men läste senare att den vinner
på att få luftas någon timme i karaff innan man dricker det.
Så vi sparade ett glas var till kvällens Johan Falk-film. Får
se om det gör något för vinet....
Den vackra silverljusstaken som skymtar på bilden bredvid
vinflaskan hittade Stefan när vi precis flyttat in i huset. Den
låg ovanpå kylen, bakom överskåpen.
Den är jättefin och den satte vi ett ljus i och tände till middagen
idag. Det är ju inte riktigt lika mysigt att tända ljus nu när det fortfarande
är dagsljus ute, men en liten mysfaktor är det ju ändå tycker jag.
Efter maten kokade vi varsin kopp kaffe och tog fram lite
bullar och kakor, på Razmus begäran :o)

Jag har min favortkaffekopp (La Poteriemuggen) och Stefan
har sin, en Filippa K-mugg. Filippamuggen fick jag i ett set
om två i julklapp från mitt förra jobb, Skogaholms Bröd, förra året.

Hoppas ni alla har haft en härligt avkopplande långhelg!

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig påsk! Men jag håller med om vädret...

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Passar på att göra ett litet besök i din blogg. Massa bra tankar! Är det förresten en karlstad-soffa? En sådan står minsann i vårt vardagsrum (eller ja, i tvättstugan just nu faktiskt). Glad Påsk!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)