Falling in love

Ja, så heter vallmosorten som har börjat visa sina
små, små späda gröna blad i mitt lilla växthus. Vad
glad jag blev när jag såg det! Det ska bli så spännande
att se om dom tar sig och överlever och blommar för
mig!
Jag har inte orkat blogga något idag eftersom jag
legat nerbäddad under ett tjockt täcke oc h frusit.
Halsen värker och likaså huvud och nacke, jag har
väl förmodligen lyckats dra på mig någon elak basselusk
som ska plåga mig några dagar framöver....
Men snart kommer familjen hem och Stefan och Razmus
ska hacka bort isen som ligger kvar nedanför yttertrappen.
Själv tänkte jag försöka orka plantera om en miniros som
jag fick av mina killar i vintras. Jag funderar på att ha den i
en urna, men efter omplanteringen får den stå inne några
veckor eftersom det är rätt kallt här uppe på nätterna. Vill
ju inte att den ska frysa ihjäl!

Vi får se om det blir någon promenad idag, jag känner mig
inte alls pigg nog, men efter lite omplantering och mat kanske
energin återvänder...tog en 1G Alvedon nyss så jag hoppas
den gör lite nytta :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)