Hälften blev gjort!

av det jag hoppades innan helgen. Fast det är ingen annans
fel än den lokala soptippens fel! Hur i hela friden tänker man
när man håller en soptipp stängd över helgerna?! När ska
människor hinna slänga sina grovsopor?! Ska man verkligen
behöva ta ledigt från sitt jobb för att åka till tippen?!

Eller så är jag bara bortskämd från Eskilstuna där dom håller
öppet på helgerna.....

Vad vet jag, jag vet bara att jag hade gärna velat bli av med
allt "rat" som vi har på tomten under helgen, jag var så taggad!
Men vi fick nöja oss med att samla ihop det och tömma
balkongen på gammalt bygg"rat" istället. Nu har vi en stor tjusig
hög med plankor, dörrar, gamla väggar och annat som ligger
och pryder vår gård :-( På tisdag har dom kvällsöppet i alla fall
och då ska det väck!!

Det riktiga vårvädret har kommit igån på fullt allvar nu. Ena
gången man tittar ut regnar det, sedan skiner solen från en klar-
blå himmel och i nästa stund snöar det....Regn och sol går bra,
men snö vill jag INTE ha något mer av!

I går kom Stefans näst älsta dotter, Chanette, hit. Hon sov över
och blir kvar en natt till. Mysigt för Stefan att få rå om henne
lite - och ännu mysigare för Razmus att ha en storasysters odelade
uppmärksamhet en stund :o)
Här sitter dom och myser i väntan på middag.

Idag har vi varit ute mest. Har röjt lite som sagt och vi tog
en kopp kaffe ute när vi ändå höll på. Det är otroligt vad mycket
godare en kopp kaffe och en bulle är när man sitter ute!! Solen
värmde, men vinden var lite småkylig så efter ett tag gav vi upp
och gick in i stugvärmen igen.

Middagen blev grillad fläskytterfilè, potatisgratäng och ett glas
gott rött vin till det.

Jag har en känsla av att hela våren, sommaren och sensommarens
middagar kommer att grillas!! Jag älskar att grilla, det är så gott!
Och äntligen har vi ju en tomt där vi kan hålla till med grillen. Det
brukar ju inte vara alltför populärt att grilla på balkongen när man
bor i flerfamiljshus ;o) Så förra sommaren blev det inget grillat
alls! Det tar vi som sagt igen i sommar istället.

Det blev ett spanskt vin, 11 år gammalt, till middagen i dag.
Helt okej, men kanske inte riktigt så smakrikt och "runt" som
jag vill ha viner.

Basselusskerna härjar fortfarande runt, nu har det satt sig mer i
näsa, ögon och bihålor. Jag står nästan inte ut! Det kliar och jag
nyser hela jäkla tiden! Jag känner med alla allegiker som har det
så här flera månader om året! Usch!

Kolla här vad mina purjolökar växer!! Så gott det ska bli lite
längre fram att gå ut och plocka sig lite färsk, god purjo till
salladen i sommar!! Hoppas att tomaterna, spenaten, morötterna
och allt annat tar sig lika bra!
Nästa helg ska jag fylla pallkragarna med härlig matjord
och göra i ordning inför planteringen av grönt och blommigt!
Ska bli så kul! Sedan är det bara att vänta in värmen så
jag kan börja plantera :o)

Nu är det kväll och jag, Stefan, Razmus, Chanette och Towe
ska mumsa i  oss lite äppelsmulpaj med vanliljsås....



1 kommentar:

  1. sv: Tack så mycket =) Vad gott med grillat, jag har ännu inte startat men snart så =)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)