Fantastisk morgon!

Vilken underbar morgon! Solen skiner, det är varmt och
fåglarna kvittrar i en kakafoni. Efter att ha lämnat lilleman
på dagis, åkte jag hem och bryggde mig en kopp kaffe.
Plockade fram en dyna till stolarna på balkongen, tog med
dator, kamera och kaffe och satte mig i solen.
Helt plötsligt kände jag mig så rik. Vad fantastiskt livet kan
vara ibland!! En lyckokänsla som jag inte känt på väldigt
länge fyllde mig. Det finns inte en cell i min kropp som
ångrar flytten hit upp. Jag säger bara livskvalité! Det är
vad jag har fått på köpet genom flytten.
Det här är vad jag ser när jag sitter på balkongen:
Förflyttar jag mig till andra sidan bordet ser jag det här:

Katterna fick såklart följa med ut på balkongen, vi måste
se till att få dom vaccinerade och chipmärkta så ska dom få
börja gå ut på egen hand lite....




Kaffet smakar gott och en hembakt skorpa till det var
alldeles lagomt idag kände jag. Är inte så frukosthungrig
av mig...men något att knapra på till kaffet vill man ju ha!


Tidningen Allt om Trädgård ger mig massor av tips och
inspriation till vår trädgård, nybliven trädgårdsägare som jag är.



En i princip vindstilla morgon. En härlig morgon. En fantastisk start
på en fin helg kanske?


2 kommentarer:

  1. Låter ju alldeles underbart! Visst är det precis så livet ska vara.

    Gillar förresten verkligen din fina burk på verandan.

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera
  2. Härlig morgon!!Och vilken fin utsikt du har!
    Sv:jo farmor målar sina tavlor själv.Det har blivit en hel del över åren:)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)