Sitter och drömmer...

Om den där vinsten, Lottovinsten som ska frälsa mitt
liv....Vad skulle man göra om man gick och vann?!
Låt oss säga 60 miljoner kronor.
Fast just nu känns det som att 100 000 kr skulle
vara mer än välkommet..

Nåväl, om jag vann 60 miljoner kr skulle jag investera
en stor del av pengarna smart, så att jag aldrig någonsin
mer skulle behöva oroa mig vid månadens slut.
Sedan skulle jag ge mina barn en slant var.
Mina bröder med familjer skulle också få en slant att
lyxa lite med.
Men allra först skulle jag ge mina älskade föräldrar en
stor slant, pappa skulle kunna få köpa sin husbil som han så
gärna vill ha. Jag skulle göra mig av med de skulder jag har
och sedan skulle jag unna mig att slappna av restan av mitt
liv. Inte skulle jag köpa ett nytt hus, jag bor redan HEMMA.
Jag skulle satsa pengar på att renovera och bygga om istället.
Jag älskar mitt hus, här vill jag och ska jag bo, så länge jag
kan!

Medan jag satt i dessa tankar och surfade runt hittade jag såklart
en massa vackra ting som skulle kunna pryda mitt hem om
jag vann.
Här är några exempel på saker som får mitt habegär att blixtra
till:
Dessa supervackra lyktor hittade jag på Countrystyle
Dom skulle passa mer än bra på min trapp, eller varför
inte under äppelträden där vi hade tänkt ställa utemöblerna?

Eftersom vi funderar på att skaffa oss en varmkompost
skulle den här göra sig riktigt, riktigt bra på diskbänken :o)

Vem skulle inte vilja vattna blommorna i trädgården med
denna kanna?? Om inte annat pryder den ju sin plats i
vilken trädgård som helst!
Lite nya kökshanddukar skulle inte sitta fel, de jag har
är lite solkiga och inte alls lika söta som dessa!
Då jag har en förmåga att alltid spilla och söla när jag
bakar och lagar mat, skulle det här förklädet sitta bra.
Dessutom är det ju så fint att det pryder sin plats på en
krok på köksväggen helt enkelt.
Att servera jordgubbar och grädde i dessa supersöta skålar
vore en ren fröjd. Härliga färger tycker jag!
I samma mönster som skålar, förkläde och små serveringsskålar
fanns det ju plåtburkar! Jag som älskar burkar av alla dess
slag!

Nåja, att drömma kostar ju inget och att hitta butiker på nätet
som säljer nästan helt oemotståndliga saker är inte så
svårt! :o)

3 kommentarer:

  1. hej! tack för din komentar!herregud kan inte änns tänka på o vinna pengar.......blir liksom sjuk;) tänk va saker man "behöver" ;)ta den där som van 215 milj........kunnde man inte ha delat upp den vinsten lite.
    mvh Frida

    SvaraRadera
  2. Jag har en väldigt snäll pojkvän som gillar att ge mig blommor så jag är väldigt lyckligt lottad där. :)
    Men man kan alltid köpta till sig själv och unna sig själv något fint på bordet.

    Jag tycker att det är bra att drömma om saker man vill ha/göra, man kanske inte når hela vägen till drömmen men en bit kan man komma.
    Ha en underbar dag.

    SvaraRadera
  3. Det vore något och vinna lite pengar! Själv skulle jag fara ut och resa!

    Svar: Ja, tycker fönstret var riktigt häftigt! :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)