Produktiv Tisdag

Vi vaknade återigen till en helt underbar vårdag här
i Härnösand. Solen gassade och det var riktigt varmt
redan från början. Det var ljummet och skönt till och
med i skuggan. I like!

Förmiddagen gick dock i trötthetens tecken och det
blev inte alls mycket gjort, men efter lunchen vaknade
jag till liv. Det hela började med att jag behövde ha
min sekatör. Lådor öppnades och flyttades. Jag hittade
massor av saker - men ingen sekatör. Helt plötsligt
började jag sortera papper och småjox, sånt som man
aldrig riktigt vet vart man ska lägga efter en flytt. Jag
blev kvar i källaren i ett par timmar och 5 flyttkartonger
tömdes och saker sorterades. Känns riktigt befriande.
Sällskap hade jag också under tiden, en vargspindel
kom klättrandes på väggen *ryser* Nu mer är han
(eller hon) i vargspindlarnas himmel kan jag meddela.
Vi verkar ha en del såna spindlar i huset, senare på
eftermiddagen mosade jag en i sovrummet också. Och
dessutom sitter en liten en i badrummet och stirrar på oss
när vi duschar. Usch! Men, regnar det i morgon så får ni
väl skylla på mig då! :o)

Hittade några påsar med tomatfrön som jag köpt på Tradera
när jag rotade runt i källaren och passade på att så dom.
nu hoppas jag på massor av solvarma egenodlade tomater
på matbordet i sommar. Det är ju så himmelskt gott, allra
helst tillsammans med lite mozarella, rödlök och olivolja.

Mina små tussilago har slagit ut och blommar med all sin
gula färgprakt i det långa torra gräset. Ju mer man rotar
runt däri, ju fler tussilagon hittar man.


Tussilagon kan vist vara finfina solstolar också!

Snön börjar så smått försvinna runt min rhodhodenron. Kan
säga att det är mycket mindre snö nu än det varit. När
snön sedan är borta kan vi kolla eventuella skador efter isen
som brakade ner från taket, rätt på busken :-( Det var ingen
dålig isbit och den vägde nog en hel del. Men busken ser ju
rätt välmående ut där den står ändå, så har jag tur blev det
inga större skador!

På eftermiddagen passade jag på att lägga ut några auktioner
på Tradera. Det är ett tag sedan jag hade auktioner där, men
jag hittade några småsaker som jag tänkte prova med. Bland
annat den här söta dörrskylten

Den här klockan hade jag precis lagt ut till auktion
då Stefan kom hem och fick se den och förstod inte
alls varför jag tänkte sälja den, den kommer att passa
jättefint i vårt kök när det är färdigt så det var bara att
logga in på Tradera och ta bort auktionen *s*

Mamma och jag tog en eftermiddagspromenad idag. Det är
så underbart skönt med ljuset på kvällarna! Jag älskar det!
Att dagarna inte är slut för att klockan slagit 16. Vi gick vår
vanliga promenadslinga, men idag tog det bara en timme.
Den brukar ta 1½. Undrar om vi fått igång flåset eller vad
det beror på?!

Vi får väl se vad morgondagen har att erbjuda, hoppas jag
har lite energi över till något produktivt!

Nattinatt på er!


2 kommentarer:

  1. Ida Snyggast Magnusson13 april 2010 kl. 22:26

    imorrn blir det att tvätta kläder med din dotter haha :D, fan va äckligt med spindeln, den hade säkert hoppat till ditt hår om du inte sätt den haha!

    SvaraRadera
  2. Tack och vad härligt med hus :)

    Jag skulle rekommendera att du först målar med kvistlack på kvistarna för att garantera att de inte blöder igenom.

    Detta gjorde dock inte vi utan vi målade ett par varv extra med både vanlig grundfärg (2 eller 3 varv) sen med vit färg ett par varv där också. Resultatet blev väldigt fint :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)