Lagomt lat Lördag!

Började dagen med en liten sovmorgon. Det har varit lite si
och så med sömnen på sista tiden så det kändes gott att få
ligga kvar lite extra och dra sig.

Idag tog jag för första gången lite rabarber från  busken.
Fick för mig att göra en paj...alltid gott, och alltid uppskattat.


















Eftersom det blev lite lite rabarber la jag till lite jordgubbar
från frysen och toppade efter gräddning med hallon.


















Pajen serverades som efterrätt efter middagen som vi
åt utomhus i dag. Vi grillade kyckling och fläskkotletter,
pommes, aromsmör och grönsaker från vår egen odling.
Det var så gott och vädret perfekt för att sitta utomhus.
Vindstilla och alldeles lagomt varmt. Till sällskap hade
vi pappis som kom upp och åt middag här.













Efter middagen blev det lite pilkastning för morfar
och Razmus....gissa vem som vann?!? ;o)

I går var det sommarfest på dagis. Självklart var vi där
och deltog, i alla fall en liten stund. Det var mest för
fem och sexåringarna som slutar och går vidare till Solen.













Vi är ju mitt i häggens tid. Helt underbart med doften och träden
som fullkommligt svämmar över av dessa vita blomklasar. Man
kan inte annat än att njuta av årstiden just nu.



















I morgon blir det långpromenad tillsammans med mammis,
jag hoppas på att kunna plocka med mig en bukett lilje-
konvaljer att pryda köksbordet med....

Jag önskar er en supermysig Lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig...

    Nu har jag varit inne varje dag nästan en längre tid så nu är det dags att kommentera din sida.
    Den är helt enkelt underbar :) Otroliga bilder och det är så kul att se vad du hittar på.
    Härligt att följa erat liv fastän ni flyttat en bit bort.
    Så fortsätt med din vackra blogg som jag uppskattar.

    Ha en bra fortsättning på helgen/Maja

    SvaraRadera
  2. Så gott pajen ser ut. Vattnar i munnen på en. :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)