Tisdag på tippen och Onsdag med pyssel

I går var jag utomhus i stort sett hela dagen. Jag var till
tippen med ris efter trädfällningen för några veckor sedan.
Skönt att bli av med den högen!

I dag har jag hunnit med lite av varje! I morse tog jag en
lång promenad alldeles för mig själv. Jag gick lite på måfå
runt i området där vi bor. Det var en mysig och välbehövlig
promenad då jag redan när jag vaknade kände att det
hade blivit en jobbig dag. Jag gick inte bort ångesten helt,
men det hjälpte en bit på vägen i alla fall.

Efter en god frukost satte jag igång med städningen här
hemma. Den har jag skjutit på alltför länge och idag var
jag bara tvungen att ta tag i det. Tråkigt göra - men det
är ju skönt när det är klart förståss :o)

Lite pyssel har jag hunnit med också. Decoupage. Det är
ju jättekul och passar mig som hand i handske då det är
färdigt på ett litet kick! Två små glasburkar jag gjorts fina
till mina penslar och annat smått. Jag har några glasburkar
kvar att göra, men här är i alla fall två klara:












Helt färdiga är dom iofs inte på bilden, dom ska ju torka först!
Men servetterna som jag använder till dekorationen den här
gången är köpta på Rusta. Decoupagesetet är köpt på Panduro.
Klicka gärna på bilden för att se en större bild :o)

Min morsdagspresent är uppackad, avdiskad och står i skåpet
nu. Den är så vacker! Min nya fina servis.












Servisen heter Arv och är köpt på IKEA.

I övrigt har jag planterat om tomat och paprikaplantor idag.
Det är jätteskönt väder och jag tror att jag ska ta och gå ut
en stund och njuta av min trädgård. Snart ska ju lilleman
hämtas hem från dagis och mat ska lagas till min hungriga
familj.

Jag hoppas att ni alla får en riktig toppenonsdag!

4 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar! Kommer mera bilder på resten av lägenheten om du är intresserad att se mer!
    Va fina du gjort glasburkarna.
    Ha en bra dag!

    //Maria

    SvaraRadera
  2. Fina tallrikar, det var ett bra tips för jag är på jakt efter nya mattallrikar, har haft färgade nu ganska länge. Tror jag är redo för vita, också gillar jag att dom ser sådär gammaldags tjusiga ut. Ha det gott =)

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att burkarna var väldigt söta åxå =)

    SvaraRadera
  4. Hej Ina och tack för din gulliga kommentar, blir såååå glad. Jag var också duktig i trädgården i går och planterade lite nytt på altanen. Mysiga burkar du gjort.
    Kramar Liselott.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)