Så var hallen färdig!

för den här gången vill säga. Den ska ju göras om totalt framöver,
men tills dess så ville jag "pimpa" till den lite, i väntan på liksom.
Tycker det blev ganska fint, om jag nu får säga det själv.












I gårdagens inlägg finns före-bilder att se....Klicka gärna på
collaget för att se det i lite större format :o)

Längre fram ska vi som sagt göra om hallen helt. Ett nytt snyggt
golv ska på och en förvaringsmöbel ska platsbyggas med lite
snickarglädje, i sann shabby chickmodell. Lister ska bytas ut och
det är samma med taket. Men det är som sagt ett tag kvar tills
dess.

I dag är ju min sista "lediga" ensamma dag. Sommarlovet börjar
och Towe kommer att vara hemma på dagarna. Vi hoppas båda
på en varm och skön sommar så vi kan ligga på stranden och
steka :o) Men dagen till ära har jag pysslat på för mig själv och
njutit till 100% av min tid. Till hallen har jag målat några ramar
som jag satte bilder jag tagit själv i.


















Det är något enormt rogivande med att måla. Jag satt vid
köksbordet och radion stod på och kaffet var nybryggt.

I köksfönstret står en liten bukett med smörblommor som
min lille kille kom in med igår. Han är go han! Han älskar
att plocka blommor åt sin lilla mamma...:o)
Basilikan kämpar på i bristen på gassande sol och värme.
Kanske kan vi får smaka lite hemodlad basilika på de
hemodlade tomaterna och löken längre fram i sommar...












Nu sitter jag och väntar på regnet som SMHI har lovat oss.
Jag har en maskin full med tvätt som skulle behöva hängas, men
jag vill ju att regnet ska komma och gå innan jag hänger ut den.
Men det verkar inte vara något på G så jag chansar väl då....

Jag önskar er alla en superhärlig Onsdagseftermiddag/kväll!!

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)