Ny färg i hallen...

När det nu inte blev någon promenad med mamma i morse
tog jag och hämtade färgpytsarna och penslarna och satte
igång med liten, men välbehövlig, uppfrächning av vår
entréhall. Dom som bodde här innan hade bara klafsat på
lite färg utan att slipa spacklet under...dessutom var väggarna
alldeles skitiga...
Nu är dom cremefärgade och det ser genast lite ljusare och
finare ut, om man nu undviker att gå väldigt nära och titta så
man ser det urusla underarbetet. Vi ska fixa till entréhallen totalt
framöver, så det här var bara en liten "i-väntan-på-fixning".












På bilden nere i högra hörnet ser man färgskillnaden.

Jag har jobbat på att trycka undan ångesten nu i några dagar.
Det har inte gått sådär jättebra, och idag är det riktigt illa. För
att försöka muntra upp mig lite i alla fall tog jag cykeln ner till
stan för att tröstshoppa lite på "Gårdsbutiken". Jag fick ju ett
presentkort av mina föräldrar där, när jag fyllde år.












Tre jättefina saker hittade jag som fick följa med mig hem.
En emaljerad hink med lock för maskindiskmedel. En liten
söt vattenkanna i zink som jag ska ställa en dahlia i när den
börjar blomma och så en kanna i  zink, lite högre, som passar
att ställa någon grön växt i framöver.

Shoppingen hjälpte dock inte alls mot min ångest utan när jag
nu kom hem slog den där äckliga förlamande ångestladdade
tröttheten till totalt, det var som att få en stekpanna i huvudet.
Jag tänkte slå omkull mig en stund och se om lite vila hjälper.
Det vankas ju en promenad efter middagen, och den vill jag
gärna orka gå.

Även om nu jag inte mår så gott, önskar jag er alla andra en
toppenhärlig Tisdagseftermiddag/kväll!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar färg!

    Ha en bra dag, hoppas du har bättre väder där du befinner dig :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)