Romantiskt sovrumsfönster

Jag hittade för ett tag sedan en vacker gammal lampskärm
på Erikshjälpen för en tia. Nu har den fått en en lampfot och
står så vackert i sovrumsfönstret tillsammans med mina rosa
och vita pelargoner.
































































































På sänggaveln står en härlig bukett lupiner i olika färger
som Razmus plockat åt oss i en vas som jag
hittade på Lager157 i Flen. Det står mamma på den
och det finns en likadan som det står pappa på...




































På hyllan ligger också en av mina favoritböcker.
"Meningen med livet" skriven av Bradley Trevor
Greive. I serien finns fler böcker, bland annat en
som heter "Kära mamma". Just den kan jag
rekommendera om du vill göra din mamma varm
i hjärtat. Böckerna är fyllda med härliga, komiska
bilder på djur och en berättelse som gör en både
glad, rörd och lycklig.













I vår vitmålade hylla har jag ställt upp tossorna
som min mamma virkade åt min Ida när det var dags för
dop i april -93. Dom är så söta att det är synt att lägga dom
i en låda i väntan på barnbarnen.....













I samma hylla står den lilla bilden, tagen på dagis, på mina
små tjejer. Nåja, DÅ var dom små i alla fall....och söta som
socker var dom! *stolt mamma*













Så här såg förresten vädret ut här för cirka en timme sedan.
Nu kan jag meddela att molntäcket är tjockare och det
blåser lite mer.....:o/. Jag vill ha sommarvärme, sol och blå
himmel nu!! Vi har ju kommit in i hälften av juni så det känns
som att det börjar bli dax....













Idag kommer min pappa hit och ska sätta in Towes dörr. Tror
hon ser fram emot att äntligen få en dörr att stänga om sig :o)
Resten av dagen får bli pysseldag - för solen tycks gömma sig
mer och mer och regnet verkar hänga i luften :-(

Ta hand om Dig!

1 kommentar:

  1. Ja du fia lotta börjar snart tröttna på meningen "Åh vilka fina bilder" som jag plitar jag ner ofta, men så är det ju. Skiiiiit snygga bilder som VANLIGT....

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)