Onsdag utomhus

Vaknade till solen och värmen i morse. Hela jag fylldes av
energi och efter att ha lämnat lillegos på dagis var jag inte
still en sekund. Det blev trädgårdsarbete för hela slanten -
nästan. Tre maskiner med tvätt passade jag på att tvätta
idag när solen sken så att jag kunde hänga ut det på tork.














Sedan fick resten av tomatplantorna nya, större krukor att
växa i. Nu hoppas jag på att få massor av solmogna, varma
och supergoda tomater! I lerkrukorna är det vallmo som
växer, svarta eller vita - det visar sig när dom blommar! :o)

Har fixat och donat med lite annat i trädgården också, man
kan ju helt enkelt inte låta bli att peta runt när solen skiner
och det är varmt och skönt.

Satt en stund på yttertrappen och filosoferade. Det är så
vackert med allt grönt som frodas nu. Jag längtar till alla
sommarblommor slår ut och färgar min trädgård i alla
regnbågens färger! Vallmo, lin, krasse, aster och andra
små blommor...















På yttertrappen står det lite krukor med lite smått och gott
i. Lavendel, penséer som blommar frodigt, pelargon och så
ställde jag ut två av mina små palmer på sommarluftning :o)
En getingfälla fick bli en liten sommarlykta när jag fyllde den
med en liten ljusslinga....den ger ett mysigt sken i sommarkvällen.

Nu ska jag kika på säsongsavslutningen på Arga Snickaren,
sedan Greys Anatomy. Efter det blir det sängen...ZZzzzzzzz....

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)