Ljuvliga måndag!

Har haft en härlig dag i solen idag. Morgonen började med
en bit äppelpaj och en kopp kaffe tillsammans med mamma
som jobbade hela helgen, och det var ju som sagt Mors Dag
igår, men vi tog den idag istället :o)

Sedan har jag varit ute i trädgården hela dagen. Suttit och
njutit av det superhärliga vädret i min superhärliga trädgård.
Solen har lyst från en klarblå himmel, nu på eftermiddagen
så börjar små molntussar dyka upp, men dom är inte så
många ännu.....

Den krispiga grönskan är helt fantastisk och ännu mer
fantastiskt blir det ju när alla mina blommor kommer att
slå ut :o) Något att se fram emot!














Här har jag spenderat dagen. På vår uteplats. Tyvärr så finns
det varken trä, betong eller grus under stolarna utan där är
lite vildvuxet. Men meningen är att vi ska bygga ett trädäck
så att man slipper grässtrån som kittlas på benen och myror
som bits. Därför har jag inte heller gjort något åt den lilla
slänt som finns framför....


















Den här vackra björken ville jag ha bort i höstas när
vi var och tittade på huset. Men nu är jag så glad att
den står kvar. Den skänker välbehövlig skugga när
solen ligger på, och dessutom är den ju jättevacker!


















Där jag sitter just nu har jag denna utsikt att vila
ögonen på. Det är så vackert att jag vill gråta! :o)

Resten av eftermiddagen kommer att ägnas åt att
kasta på ris och skräp på släpkärran inför morgondagen.
Sedan ska det väl lagas lite mat också. Det blir nog
middag utomhus idag i vilket fall.....det är ju bäst att
passa på när vädret tillåter - man vet ju aldrig hur länge
solen och värmen stannar!

Önskar er alla en toppenhärlig Måndagseftermiddag
och kväll!

3 kommentarer:

  1. Javisst blir det bra! Ja det är så härligt med alla färger och fina dagar att sitta utomhus på :) Så skönt! Man får ju så mycket mer energi.
    Så mysig liten plats du sitter på. Ser himlans mysigt ut, med alla träden runtomkring!:)
    Du får ha en trevlig måndagskväll du med!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysig tatt sitta ute på uteplatsen :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har på din uteplats. Nu kommer äntligen den härliga sommaren när man kan vara ute och mysa.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)