Anemone Nemorosa

Vitsippa. I "skogen" bakom huset har vi både blåsippa och
vitsippa. Flest vitsippor. Det är så vackert! Först tittar man
ut och allt ser grått och trist ut på marken, gamla löv och
pinnar som ligger och skräpar. Sedan - helt plötsligt har man
som en matta av vitsippor med små stänk av blåsippor i.
Det är så härligt med våren!
När det nu finns så många, tänkte jag att det nog
inte gör så mycket om jag går ut och plockar mig en
bukett till min söta lilla pressglasvas. Visserligen tycker
jag ju att blommor gör sig bäst i naturen, där dom växer,
men ibland vill man ju plocka in en liten, liten del av våren
och naturen att njuta av :o)





Och så en sista bild, egentligen en helt misslyckad bild
rent fotografiskt. Men den blev så vacker ändå, så jag
lägger med den :o)

Tillsist ett litet kollage på vårt busfrö som
fortsätter vara den lilla kattunge han var för
två år sedan *söt*

Idag är ingen riktigt bra dag, har lite småångest att
arbeta med, men jag hoppas att det går över vad
det lider. Det värsta är att jag blir så fruktansvärt trött
av ångesten och får kämpa hårt för att hålla mig vaken.

Strax ska jag åka till storebror och kika på deras nya
familjemedlem. En liten valp som ska fotas och gullas med!
På eftermiddagen ska vi slamma öppnaspisen och påbörja
spacklingen av vardagsrummet! Det är så oerhört roligt när
det händer saker här hemma....det kommer att bli så fint!

Önskar er en härlig dag!

1 kommentar:

  1. Åh vad vackert med vitsippor! Här uppe får vi nog vänta 3-4 veckor till innan de visar sig...

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)