Trädgårdsdetaljer

Jag satte mig i kvällssolen på trappen för att andas in
lite härlig kvällsluft. Efter regnskurarna idag doftar det
helt underbart ute. Fåglarna kvittrade glatt och när jag
satt där kände jag mig plötsligt så rik, så lycklig.....
Det är så fantastiskt när de där korta stunderna kommer
över mig, tyvärr brukar det sluta med ett brak rakt ner
i avgrunden igen - men jag försöker ta vara på stunderna
och njuta av dom.











Jag hämtade kameran, satte på macrofiltret och gick på en
liten trädgårdssafari. Där jag låg på mage, stod på knä med
rumpan i vädret och kröp omkring i vegetationen - kom jag
på att våra grannar måste tro att jag är skvatt galen.

Jag har haft en fullkommligt ljuvlig Mors Dag i år. Jag har
gjort ingenting, plockat liljekonvaljer, lusläst Drömhem&Trädgård
i lugn och ro, sovit middag och fikat gott. Ibland kan livet
vara helt underbart!

Jag hoppas att Din Mors Dag har varit precis det Du ville att
den skulle vara!













1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)