Märkligt väder

I morse var det så vackert, solen sken och humöret vände
sakta uppåt igen. Energin verkade outtömmlig, men så,
plötsligt vände det och tjock dimma vällde in från havet.
Det regnar inte, men det blev kallt och grått igen.....

En halv dag av försommarväder fick vi. Alltid något. Nu
vet man ju i alla fall vad man skulle kunna ha!

Igår hämtade jag ett paket med prenumerationspremier
från Sköna Hem. Jag var så säker på att det var en skål,
från Marimekko....och så var det fyra muggar och ett
armband.

Jag som gillar rejäla muggar när jag dricker te och kaffe
tycker att dom nog var i minsta laget, även om dom var
fina. Så jag satt länge och funderade på vad jag ska ha
dom till....


















När jag var och handlade fick ett "paket" med blå
hänglobelia följa med hem och så planterade jag dom
i muggarna....kan bli sött när dom blommar senare.....

I morgon är det Mors Dag. Jag har suttit och pysslat
ihop en liten överraskning till min älskade lilla mamma,
men hon jobbar hela långa dagen i morgon så jag går ner
och ställer den på köksbordet så den står där hemma och
hälsar henne välkommen efter arbetsdagens slut.

Till alla er mammor, och till mig, ger jag en liten virtuell
MorsDagsblomma!



















Hoppas att ni alla får en helt underbar dag i morgon!

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)