Jag vägarar att låta mig knäckas!

Jag vill försöka orka se det vackra i livet, det lilla,
det som man nästan inte lägger märke till i vardagen.
Det som ger livet mening. Trots allt vill jag se ut och
känna hopp och lycka. Dagarna då jag undrar vart
allt gick fel är många, stunder då jag funderar på vad
för ont jag har gjort. Vilken förbannelse är läst över
mig? Men jag reser mig, borstar av mig, och går
vidare. Kanske vägen planar ut i framtiden, blir lättare
att vandra.....hoppet är det sista som överger säger
dom ju....
Efter en god och slö frukost började vi stöka runt
här hemma. Vardagsrummet ska ju få en make over
med fondtapet, färg och nya lister mm.
Med förväntan började vi skrapa tapetskarvar för
att målningen ska bli snyggare. Men - det visade sig
snart att tapeten lossnade i stora sjok så det var bara
att börja skrapa hela väggarna......*suck*...allt lossnade
såklart inte enkelt och lätt så nu sitter både jag och Stefan
med värk i axlar, rygg & armar. Men det kommer
förhoppningsvis vara värt mödan när allt står klart.
Hur som haver så beslutade vi mitt i allt att åka till Byggmax
i morgon och köpa väggips istället.

Så här vackert var det innan vi började arbeta med
rummet. Tapeten bakom soffan är oerhört vacker i
detalj, men som tapet....NÄÄÄÄÄ......så den blir det
skönt att bli av med! I förgrunden ligger vårt blivande
hallgolv som vi fyndade på K-Rauta. Det var hela
70% rabatt på golvet!!! Det syns inte så bra på bilden
kanske, men golvet är ljusgrått.

Efter middagen ville jag ut kände jag, så jag klev ut i
trädgården och planterade några penséer som jag
köpte i går. Det blev jättesött och här nere kommer
några närbilder på mina söta små....


Hjälpsamma barn har jag också! Medan vi stökade
inomhus var Towe ute och plockade upp alla små
lövhögar och tömde dom på komposten...hon slet
ordentligt ska jag meddela *duktig tjej*
Razmus hjälpte oss att riva tapet och sedan sopade
han av trappen efter min blomplantering :o)




















Nu blir det en stund i soffhörnan framför tv:n.
I morgon kämpar vi vidare med vardagsrummet
och så flyttar Ida och Georgi hem till oss för ett
tag :o) Ska bli mysigt att få rå om min lilla tjej
igen - har saknat henne så mycket!

Var rädd om Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)