Effektiv helg!

Vi har jobbat hårt utomhus den här helgen.
Tre stora fula granar har fällts av vår granne
markägaren som var snäll nog att lyssna på
vår önskan om att få lite mer ljus på tomten :o).
Så här såg det ut innan granen fälldes, en stor ful
gran alldeles utanför husknuten gjorde det mörkt och
urrigt både inomhus och utomhus.

Tiiiiiiiiiiiiiiimber!

Med ett kraftigt brak föll granen mot marken. Den här
granen togs i två bitar för säkerhets skull.

Nästa gran på schemat stod alldeles invid den andra
husknuten. Skönt att bli av med dom, inte bara för
ljuset, men när höststormarna kommer känns det bättre
att inte ha två jättegranar som riskerar att falla ner i
huvudet på oss :o)
En imponerande syn, markägaren har en hel del ved
att värma sitt hus med efter de här tre fällningarna...

En av stubbarna. Mäkta imponerande....

Sista granen fälls. Tyvärr, det finns några till som jag gärna
skulle se att dom fälldes, men dom står på banverkets mark.
Kanske längre fram, vem vet. Hoppas kan man ju alltid göra.

Vi fick lov av grannen att kapa sly och fixa i ordning lite i
"skogen" också. Det gör jag så gärna så, även om det inte är
min mark. Men mina fönster vetter ditåt och jag vill ha lite
ordning och reda.

Två stora sälgar har fällts på vår tomt också, då var det Stefan
som fällde dom. Så nu är tomten ganska mycket ljusare.
Härligt! Stefan hyrde en lift också, och satte hängrännor och
nya takfotsplåtar. Och så har han klyvt nästan all ved efter
sälgarna. Jag har krattat, krattat och krattat. Sprungit fram
och tillbaka mellan lövhögarna och komposten, planterat
blommor och fixat.

Idag gjorde vi en wigwam, efter inspiration från Aftonbladets
bilaga igår. Razmus blev jättenöjd och har möblerat sin wigwam
med ett "bord" och två "stolar" :o)

Veckan som kommer ska ägnas åt vårt vardagsrum.
Just nu är det kaos, och det ska bli både skönt men
inte minst härligt att få det fint och i ordning. Det roligaste
börjar ju när det är dags att "piffa"...*längtar*...

Jag önskar er alla en toppenhärlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)