Blivande sänggavel


har påbörjat målningen av det gamla dörrbladet som ska
bli en snygg sänggavel som jag ska sälja. Dörrbladet är
riktigt gammalt, det finns inte en skruv i det, utan det är
kilat på gammalt hederligt vis. Det är jättefint! Och nu ska
det bli "shabby chickat" och sedan ska det ut på Blocket
tänkte jag :o) Vi har ju redan en i vårt sovrum som vi är
jättenöjda med så vi har ingen användning av detta....


















I morse fick jag lite inspiration med kameran, jag satte
mig framför tunnan under stupröret och tog bilder på
droppar. Bilderna blev egentligen helt misslyckade, men
ändå hur härliga som helst!! Jag gillar färgerna och det
lite diffusa.....























































Den översta tänkte jag förstora, rama in och sätta upp
på väggen i tjejernas lilla hall.


















Detta ogräs såg så vackert ut där det stod med massor
av vattenpärlor på bladen. Tyvärr hade jag inte macro-
filtret på sig, men ännu en gång tycker jag att färgerna
blev milda och sköna för ögat att vila på.

Önskar er en toppenhärlig helg!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig med kameran! Jag blir så avundsjuk! Älskar att komma in på din blogg och se vilka pillidutter du pysslat med. Önskar jag var lika pysslig som du! Ha det så gott vännen! Kram

    SvaraRadera
  2. fin blogg du har. Och bilderna är fina också.
    Om jag får ge råd, så skulle räta upp bilden en aning, för vatten droppar brukar inte luta ;)
    Men hela kompositionen är jätte fin med den gröna tunnkanten i bakgrunden.
    Jag gillar den sista droppbilden, där det blir en spökeffekt av vatten rännilen högst upp.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)