Pysselsöndag


Vädret har varit sådär idag, även om värmen finns
så har det varit lite grått och någon regnskur har
fallit. Tog en kopp kaffe på bron i alla fall, och fåglarna
kvittrar ikapp trots vädret.

Jag har sytt en av fem kuddöverdrag idag. Det var
riktigt roligt faktiskt.






Det blev ganska fint, i alla fall om man jämför med innan.
I vardagsrummet ska dom ligga i soffan och göra tillvaron
lite mer bekväm för oss :o) Tyget dom är sydda av heter
Cecilia och är inköpt på IKEA.

Mina fina pelargoner blommar så vackert i köksfönstret.
I dag har det inte blivit så mycket hoppande på studsmattan
mest på grund av vädret. Razmus saknar sin storasyster som
i detta nu bör ha landat i Sofia, Bulgarien. Och det är ju inte
kul att hoppa alldeles ensam!
Jag köpte Gullvivefrön på Tradera som jag planterade.
Tyvärr ville dom inte gro, men till min stora glädje såg jag
att dom kommer vilt i min trädgård. Ingen gullvivematta iofs,
men några stycken lite här och där växer det fram! Strängt förbjudet
för barn att plocka!!
Och så en liten bild på en av mina pärlhyacinter som jag
tog igår. När jag som bäst låg där platt på magen och försökte
fokusera kom en humla och ville vara med på bild. Självklart
fick han (??) det.

Någon målning av vardagsrummet blir det inte idag tyvärr.
Jag får ställa in mitt hopp till att det är färdigt om en vecka då
jag fyller år....jag är lite less på situationen just nu, men så blir
det ju lätt för alla när allt står huller om buller och det är alldeles
rörigt i hemmet. Baksidan av renovering skulle jag vilja säga.
Förhoppningsvis blir det fint när det blir klart :o)

Ta hand om er!

3 kommentarer:

  1. Vad fina kuddarna blev med det tyget. Gillar också dina rosenprojekt i förra inslaget. Här har det inte blivit mycket gjort idag, målat en vägghylla vit, saknar bara väggfästen till den.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Javisst är hunden fulsnygg på ngt sätt:-) Fina kuddfodral du gjort! Ha en trevlig söndagkväll.

    SvaraRadera
  3. Man kan inte vara på topphumör hela tiden!
    :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)