Vardagsrummet

är nästan färdigt nu. Lister, foder till fönster och dörr plus
nytt klinkers runt öppnaspisen är det som fattas. Ja, och så
en ny soffa, soffbord etc etc...;o)

Här kommer en liten kavalkad med bilder från rummet...













Skänken som finns med på bilden ska målas vit. Samma med
vitrinskåpet som finns med lite längre ner....



























Färdigt, sånär som på taklister som ska inköpas framöver.
Det blir allmoge, lite breda och vita.














Som syns på bilden fattas det foder runt dörrarna, vi har bestämt
oss för allmogefoder, jag tror det blir finast med lite breda foder
med tanke på att det inte sitter någon dörr kvar.














En av köksstolarna får stå i vardagsrummet eftersom det är
lite trångt i köket. Men det blev inte bra därunder tavlorna,
jag måste tänka om känner jag.....













































Ljuslyktorna är ett fynd från Erikshjälpen och den översta boken,
"Forums stora blombok" fick jag igår, i present, av Stefans dotter
Kathrine. Den är jättefin och supermysig att sitta och bläddra i!!




















Kuddarna är fortfarande lila (huua) eftersom min symaskin
bestämde sig för att gå sönder just när jag höll på att sy
nya överdrag....*suck*...



















Liten hög med drivved som jag ska göra något av så
småningom, tills dess får dom stå lite slarvigt lutade mot
väggen i vardagsrummet.














En av mina fina födelsedagsgerberor som jag fick av mamma
och pappa.

Önskar er alla en toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)