Äppelblom

Snart kliver vi in i äppel- och körsbärsblomens
tid. Det är så oerhört vackert att gå i en allé där
äpplen och körsbär blommar, lika vackert är det
med det japanska prydnadskörsbär som blommar
i rosa. Tyvärr har jag varken vanlig körsbär eller
den japanska i min trädgård, men jag funderar på
att skaffa mig det.

Äppelträdet beskar vi ju, så någon äppelblom
får vi inte sitta under på några år, men jag passade
på att ta tillvara på några kvistar som jag ställde i
vatten så jag får njuta lite i alla fall.






Med tanke på vädret blir det en innefixardag i
dag. Jag ska fortsätta med lilla hallen på övervåningen,
och Stefan ska väl sätta det sista gipset i vardagsrummet.
Sedan återstår spackling, slipning och målning. Tapetsering
av fondväggen och målning av öppnaspisen får vänta till
väggarna är målade, så slipper man oroa sig för att kladda
på tapet och öppen spis.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)