Det lilla i livet
















det man aldrig ger sig tid till att se eller njuta av.
Det man springer förbi i jakten på materiell lycka.

I morse när jag hade lämnat Razmus på dagis tog
jag med mig kameran ut. Regnet som höll mig vaken
i natt, lämnade små mirakel efter sig. Jag är så ohyggligt
lycklig över min kamera med vilken jag kan föreviga
de små detaljerna i livet som man alltför ofta bara
springer förbi utan att ens lägga märke till.






































































Idag är det tråkväder, men det gör mig inte så mycket. Det
kan vara skönt det också lite då och då. Jag ska lägga ett
lager färg på öppna spisen och sedan är resten av dagen
vikt åt städning av hemmet. Just nu är det sorgligt stökigt
och dammigt här hemma. Städning inomhus är ju inget man
direkt prioriterar när solen skiner, fåglarna kvittrar och tempen
drar sig mot 25°.

Eftersom jag fyller år på Söndag, har jag gett mig själv en
liten present. Denna lilla älva kommer att flytta hem till oss.















Hon ska få sitta i min trädgård och fundera. När jag första
gången såg dessa älvor i en butik här på Internet blev
jag totalt förälskad och bestämde mig för att en sån
vill jag ha. Och det passar ju bra nu när jag fyller år!
Om jag inte har en andledning att investera i en älva
annars - så har jag ju det nu! Visst är hon söt?!

Önskar er alla en superhärlig onsdag!

3 kommentarer:

  1. hej! javisst blev det skillnad. kul när man kan göra små ting som ändrar stora helheten.
    ser att du också har målat, spisen. det blev ju jättefint! kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina foton! Helt rätt att fånga varje ögonblick. Älvan var ju en superfin present:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att du har tittat in till mig, så jag kunde hitta till dig och dina underbart vackra foton. Jättehärliga bilder på blommorna.

    Spisen som du målat blev jättefin.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)