Solig tisdag!

När jag vaknade tidigt i morse såg väderleken inte
alltför munter ut. Det var grått och trist. Men så
sprack det upp och solen har gassat från en klarblå
himmel hela dagen. Jag tycker det är perfekt när det
regnar på kvällen och natten och så skiner solen på
dagarna :o)) DET gillas!
I går eftermiddag såg det ut så här när jag
tittade ut.

Dagens utsikt känns mycket trevligare, fast igår
när det regnade kändes det lite småmysigt att få
krypa in i stugan med gott samvete och mysa.

Vi fick en del gjort också. Väggipsen är färdigsatt i
vardagsrummet och spacklingen påbörjad. En vägg i
hallen är riven och väggips uppsatt även där. Murstocken
är alltså nu mer klädd i gips, så nu är eldningsförbudet hävt.
*mys* Vad härligt det ska bli att kunna tända en liten brasa
och mysa framför :o)

Idag har jag spacklat lilla hallen på övervåningen också,
så i morgon kommer pappa hit och hjälper mig att tapetsera.
Före och efterbilder kommer under morgondagen :o)

Idag är en stor dag för en liten kille!! Vår lilla gosklimp
har lärt sig cykla idag! Jag har känt att det bara har fattats
det här med att han ska lita på sig själv och sin balans. Det
har liksom hängt lite i luften och idag smällde det till och under
kiknande skratt for han iväg så att Stefan knappt hann med.

I morgonbitti blir det promenad med mamma igen. Vi gick
vår 1½ -timmesrunda idag på förmiddagen. Det var helt
underbart skönt!

Hoppas att ni får en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)